neděle 3. března 2013

Přejídání, pozitivní afirmace, váha

Ahoj holky, nejdřív bych vám všem chtěla upřímně poděkovat za podporu! Nikdy jsem nechodila na žádnou skupinovou psychoterapii...ale tak nějak bych si ji představovala :)))) Opravdu mi moc pomáháte a vaše komentáře mě upřímně těší! Jste zlaté!!

Napadlo mě napsat článek, ve kterém bych tak nějak shrnula to, jak se mi daří, jestli dělám pokroky a jaké:)

Přejezení a jak s ním bojuju

Všechny víme, že je to hrozně relativní pojem, pod kterým si každá představíme něco jiného:) Já jsem v minulosti jako přejezení vnímala situaci, kdy jsem snědla více než bych chtěla, než jsem si povolila...teď tak vnímám situaci, kdy toho sním objektivně hodně :D (například moje poslední přejezení večeře: dva rohlíky se šunkou, miska zeleniny a téměř celá krabice zapékaného musli). Jak se s tím vyrovnávám? Snažím se opakovat si, že moje tělíčko strádalo tak hrozně dlouho a že jsem mu právě dopřála to, co potřebovalo:) Snažím se si opakovat, že moje tělo si to zaslouží! Říkám si, že se miluji a přijímám sebe takovou jaká jsem :) Proč bych mu nemohla dát to, na co má chuť? o:)

Posun dobrým směrem určitě vnímám v souvislosti s tím, že když jsem se přejedla naposled nesnažila jsem se tolik omezovat a zmenšovat další hlavní jídlo:) Myslím, že to je hlavní důvod toho, proč se nepřejídám až tak často :))) Naposledy jsem se přejedla na večeři, posnídala jsem normálně...myslím, že kdybych omezila snídani, moje tělo by dopoledne cítilo nedostatek energie, večer by se přejezení opakovalo a dostala bych se do bludného kruhu. Prostě si to přejezení odpustím - dělám jakože nic:D a jedeme dál :)) Taky jsem zjistila, že se přejím jenom, když jsem doma, v Brně sice většinou mívám nakoupeno do zásoby, ale nic takového se mi tam ještě nestalo:) Určitě to bude souviset s tím, že doma jsem větší zásoby :D, ale hlavně s tím, že v Brně jsem více zaměstnaná než doma :)

Pozitivní afirmace

Snažím si je opakovat si denně a tak často, jak jen to jde. Nějaké potizivní, hezké věci o sobě, svém těle, o tom co umím...prostě různé věci, které mě zrovna napadnou. Zatím v tom nejsem příliš kreativní, takže hodně často opakuju to samé dokola :D, ale časem se to určitě zlepší:) Vycházím z knížky Miluj svůj život od Louise L. Hay...Afirmace je účinnější, když se při tom díváte do zrcadla do očí :)) Údajně prý proto, že jako dětem nám byly sdělovány negativní informace při pohledu do očí...Takže každý den poctivě pozitivně afirmuju:)) Afirmuju, když si čistím zuby - říkám si, že se miluju a přijímám sebe takovou, jaká jsem nebo třeba když cvičím- to si opakuji, že jsem skvělá a silná! Taky si opakuju, že jsem krásná :)) Afirmuji i když jdu do školy, když jdu ze školy, do obchodu... A světe div se - FUNGUJE TO!!! :) Dělám to asi něco málo přes dva týdny a v pátek jsem si prostě jen tak z ničeho nic řekla při pohledu do zrcadla, že mi to sluší:)))) Nemusela jsem se o tom přesvědčovat, prostě jsem jenom konstatovala to, co jsem viděla :D A bylo to poté, co jsem na váze viděla větší číslo :)) To jen taková technická poznámka:)), o to je to pro mě cennější:) Nezabere vám to moc času a opravdu díky tomu můžete změnit nejen sebe, ale celý svůj život :) Chce to jenom odhodlat se a začít na sobě pracovat :)

Váha

V sobotu dopoledne jsem se vážila - 47,1 kg (v pátek dopoledne to bylo 47,8kg - jsem živoucí důkaz toho, jak rychle se váha mění). No co si budeme povídat - nic moc teda....Není to žádná záhada - je mi jasné, co za tím je - v době, kdy jsem nebyla rozhodnutá ohledně hospitalizace(minulý týden od pondělí do čtvrtka, když jsem byla v Brně) jsem se do toho přibírání tolik neopřela...z jednoho prostého (a taky naprosto debilního a pro normální lidi nepochopitelného) důvodu: nechtěla jsem být v nemocnici, v případě že bych tam šla, nejtlustší anorektička. Snažila jsem se s tou myšlenkou bojovat - evidentně mi to příliš nešlo. Nicméně jedeme dál - přiberu:) Takové 0,5-1 kg do týdne by bylo fajn :)))

Mějte se krásně! :) Jdu se podívat, jak se daří vám!

7 komentářů:

  1. Ahoj!
    skupinová psychoterapie by byla fajn:D a shrnovací články jsou taky moc fajn
    milujme se a dopřávejmě tělíčkům :) jojoo, být pozitivní je ovšem někdy těžké, ale afirmace zní super
    i mě váha klesla, ale bylo to množstvím pohybu na lyžáku, zas se do toho opřeme!
    měj se krásně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ráno jsem měla 54kg, přibírání už nechci řešit, tenhle týden mi bylo tak super, když jsem neřešila jídlo ani nic :( a mám se dobře, až na to, že se mi asi sype vztah.... díky

      Vymazat
    2. dáš mi mail? zajímal by mě i tvůj názor:(

      Vymazat
  2. To mě nikdy nenapadlo, že vlastně tohle blogování je jako skupinová psychoterapie, a to jsem na jednu takovou dost dlouho chodila:)
    Jsem ráda, že se ti daří pozitivní myšlenky, a to i po vážení a větším čísle! Já jsem se dnes zase zvážila, vždycky si říkám, že to neudělám a nakonec to stejně dopadne tak, že se skoro každý den vážím.. Váha zase ukázala míň 33,8 kg, takže mých sobotních 34,4 je v tahu, to jsou ty pohyby. Včera jsem v podstatě ubrala jen jedno jablko na svačinu, ale je pravda, že na oběd bylo jen asi 100 g pečených kuřecích prs a nějakých 175 g vařených brambor, takže určitě by šlo udělat daleko kaloričtější oběd... No, dneska to taky nebude nic moc.
    Hlavně přibírej dál, klidně to kilo za týden, prostě ať to pořád jde nahoru. Sama vidíš, že jeden den můžeš mít tak a druhý den úplně jinak, je to přirozené. Horší je, když se to sníží a už to tak zůstane. A co dnes plánuješ dělat? Neděle prý patří rodině...:D

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní12:32 odp.

    Tu myšlenku "nejtlustší anorektička" opravdu vyžeň z hlavy.. je to totální blbost!
    Je dobře, že už se snažíš na to dívat z jiného pohledu, to je ten nejdůležitější krok.
    Držím ti palce!

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna před čtvrt rokem jsem se dívala na youtube na Miluj svůj život, taky mi to hodně dalo :) Já hodně věřím v sílu myšlenek a navíc ty jsi živoucí důkaz, že to funguje. Je vážně super, že ti to tak pomáhá :) Váha může potvora vážně hodně skákat :D vlastně je vidět, že se nemusíš víc jídla vůbec bát, když ti ještě trošku klesla :) Jen tak dál. Seš šikulka, že se dokážeš s těma myšlenkama vypořádat :) Tělo si říká o chybějící živiny a jakmile mu je dodáš, tak dá fakt pokoj...řekla bych, že až budeš mít normálnější váhu, tak se nebudeš "přejídat" vůbec :)
    Drž se :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nevyčítej si to přejídání, tvoje tělo pořebuje to co mu scházelo. Četla jsem jaký máš potíže(to padání vlasů, nesoustředění..) a ta váha je také extrém. Dokud přibíráš jez všechno co chceš =) Až budeš udržovat, tak si už třeba těch čtvrt kila bonbonů nebudeš moc dopřávat, takže užívej si dokud můžeš =)
    Ta pozitivní afirmace je skvělá, časem se začneš mít určitě ráda =) Když nemám náladu, opakuju si to v čem jsem dobrá, co jsem dokázala apod.. =) a pomáhá to!
    Tu knihu Miluj svůj život bych chtěla také.
    jako nejtlusčí anorektička???? blázníš??? vždyť tu fotku co jsi sem dala je přesně jak píšeš--> otřesná =( Určitě nejtlustčí nebudeš, vždyť jsou i holky s výškou jako ty a léčí se i když mají přes padesát, ty máš štěstí že můžeš přibrat na 52kg(slušelo ti to tak =)) ;)

    OdpovědětVymazat

Každého vašeho názoru a komentáře si vážím :)